Melse Meljaars Logo

Online campagnes voor Melse Maljaars

Voor Melse Maljaars zijn we met verschillende projecten bezig geweest, zowel online als offline. Melse Maljaars is een typisch Zeeuws loon-en verhuurbedrijf. Ze leveren landbouwmachines, bieden transportmogelijkheden en doen onderhoud aan straten, sloten en heggen. Ze zijn heel veelzijdig en zoeken dan ook nieuw personeel. Daarbij hebben ze onze hulp ingeschakeld. We hebben verschillende manieren bedacht om dit te doen. We hebben zowel een online als een offlinecampagne opgezet. Dit is om de juiste doelgroep te bereiken via de verschillende kanalen. Het is natuurlijk belangrijk als je nieuw personeel zoekt dat je dit via verschillende kanalen doet.

We hebben gekeken op welke kanalen de potentiële doelgroep zich bevindt en op basis daarvan hebben we campagne opzet. We zijn online en offline gaan adverteren. De onlineadvertenties waren te zien als banners op verschillende websites. Dit werd allemaal doorgelinkt naar de website waar mensen kunnen solliciteren. Offline hebben we gezorgd dat er advertenties in de krant stonden.

Campagnes

Daarna zijn we gestart met het maken van video’s. We hebben persoonlijke video’s gemaakt die draaien om het personeel. Het personeel vertelt zelf het verhaal en vertelt waarom het werk zo leuk is. Deze video’s hebben we gebruikt in de onlinecampagnes en op social media. Daarnaast zijn deze video’s ook te vinden op de website van Melse Maljaars.

Naast video’s zijn we ook foto’s gaan maken. De foto’s kunnen we gebruiken bij deze campagne, maar ook op de social mediakanalen komen de foto’s ook weer terug. Op social media is er een huisstijl gemaakt zodat daar één gehele uitstraling is.

We zijn ook gestart met de structurele ondersteuning op social media. Dit doen we op Facebook en Instagram. Hiermee zorgen we eigenlijk dat de bekendheid groeit van Melse Maljaars en de betrokkenheid toeneemt. Door de communicatie extern te vergroten, gaan meer mensen het bedrijf kennen en door deze grotere toename in bekendheid is de kans groter dat meer mensen het zien en ze de juiste mensen gevonden worden voor de vacatures.

We hebben een bredere strategie opgezet en kiezen dan ook niet voor één platform. Door via online marketing, video’s en social media marketing hebben we vele mogelijkheden om de doelgroep te vinden.

Resultaat

De advertenties hadden een VTR van 17%. Dat houdt in dat mensen die op de link geklikt hadden later nog terug zijn gekomen op de website. De doelgroep die de advertentie het meest gezien en geklikt had, zat voornamelijk op de tablet. De meeste impressies zijn gegaan via AD.nl. Daarnaast deed de advertentie het ook goed op PZC.nl. Dit is goed te verklaren doordat het een Zeeuws bedrijf is en in dit zoekgebied zoeken we naar medewerkers voor Melse Maljaars. De advertenties zijn door 126.572 mensen gezien. 1056 mensen hebben daadwerkelijk op de link geklikt dat is clickraite van 0,83%.  De advertentie in videovorm zijn aantrekkelijk en vallen zichtbaar op.

Wil je ook jouw doelgroep bereiken?

Tijdens een goede bak koffie inventariseren wij graag samen met jou de marketingbehoeftes. Spreken we snel af?

Bel 06 53672460 of mail ons via het formulier!